Νέο πρόγραμμα επιδότησης και ειδικών προσφορών ξεκίνησε η Beat Ελλάδας, με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της αγοράς ηλεκτρικών ταξί. Το νέο πρόγραμμα που στηρίζεται από την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, θα δώσει δυνατότητα σε οδηγούς ταξί, να κάνουν αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος-ταξί σε τιμές μεταχειρισμένων.
Κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος, η γενική διευθύντρια Beat Ελλάδας, εξήγησε πως μέσω των επιδοτήσεων σε συνδυασμό με «ειδικές» συνεργασίες που εξασφάλισαν με 4 αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και εισαγωγικές εταιρείες, το κόστος αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου ταξί θα κυμαίνεται μεταξύ 9.700€ έως και 20.000€.
Βασικότερος λόγος αυτής της πρωτοβουλίας της Beat Ελλάδας, είναι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, με απώτερο στόχο να εκμηδενίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στην Ελλάδα με ορίζοντα τα τέλη του 2025. Σε δηλώσεις της η γενική διευθύντρια της Beat, κα Τοπαλίδου, αναφέρει «Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια ανανέωσης του στόλου των ταξί στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ, η Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά και εμείς ως μέλος του ομίλου Free Now».
Η πρώτη φάση του προγράμματος υποστήριξης αφορά 1.000 συνεργάτες-οδηγούς της Beat, για συγκεκριμένα μοντέλα της Mercedes,Citroen,Peugeot και Skoda, που επιλέχθηκαν βάσει προτιμήσεων των συνεργατών-οδηγών της εταιρείας και παρουσιάστηκε από τον Public Affairs Manager της εταιρείας, κ. Λυσιγάκη Νίκο, που ανέφερε μεταξύ των άλλων «Λάβαμε υπόψη μας το τι ψάχνουν οι οδηγοί, αυτονομία πάνω από 250km, πορτ παγκάζ από 350L και βέβαια υποστήριξη και service στην Ελλάδα και αφού συζητήσαμε με τις εταιρείες εξασφαλίσαμε τις προνομιακές εκπτώσεις».
Ταυτόχρονα, καθώς αναμένεται έντονο και αυξημένο ενδιαφέρον προς την ηλεκτροκίνηση μέσω του νέου προγράμματος, η εταιρεία δημιούργησε μία ειδική ομάδα, την BEAT EV experts, η οποία θα έχει την δυνατότητα να παρέχει περισσότερες πληροφορίες, καθώς και δεδομένα σχετικά με την επένδυση και κατά πόσο είναι συμφέρουσα σε όλους τους ενδιαφερόμενους οδηγούς.
Για την απόλυτη στήριξη στο εγχείρημα του νέου προγράμματος της, η Beat ανακοίνωσε την 100% χρηματοδότηση που θα αφορά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και της αντίστοιχης μελέτης για εγκατάσταση φορτιστών, για τους 100 πρώτους συνεργάτες-οδηγούς της. Η συγκεκριμένη επιδότηση εκ μέρους της Beat, αποτελεί μέρους του συνολικού προϋπολογισμού επενδύσεων της FREE NOW με την μορφή κινήτρων σε ενδιαφερόμενους οδηγούς προς την ηλεκτροκίνηση, ύψους 100 εκ€, έως το 2025 και επίκεντρο την Ευρώπη.
Μέσω έρευνας που διενήργησε προσφάτως η Beat, κατάφερε να διεγείρει το ενδιαφέρον μεγάλου αριθμού αυτοκινητιστών, ωστόσο δεν έλλειψαν και έντονοι προβληματισμοί από τους οδηγούς. Συγκεκριμένα, 8 στους 10 οδηγούς δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση τους στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ενώ ταυτόχρονα καταγράφουν και τα μειονεκτήματα απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος, που δεν είναι άλλα από το υψηλό κόστος αγοράς και την χαμηλή αυτονομία ως αποτέλεσμα της έλλειψης υποδομών φόρτισης.
Το ζήτημα της χαμηλής αυτονομίας αναγνωρίζει και η Beat από την πλευρά της, τονίζοντας την έλλειψη διαθέσιμων ηλεκτρικών οχημάτων για το σύνολο των συνεργατών-οδηγών της. Σήμερα, η εταιρεία συνεργάζεται με περισσότερους από 8.000 οδηγούς, ενώ βρίσκεται σε συνεχή αναβάθμιση του στόλου της, προκειμένου να αντιμετωπίσει προβλήματα όπως αυτά που καταγράφηκαν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της πανδημίας, αλλά και της αύξησης της ζήτησης λόγω τουρισμού.
Τέλος, στην παρουσίαση του νέου προγράμματος, η Beat αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της πλατφόρμας, σημειώνοντας αύξηση στην ζήτηση 30% για την περίοδο του καλοκαιριού, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις διαδρομές που έχουν αυξηθεί κατά 43% και τους νέους εγγεγραμμένους χρήστες που ξεπέρασαν το 19%. Παρόλο που η εταιρεία δείχνει να κινείται ανοδικά και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στελέχη της Beat, κρίνεται και πάλι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τις ψηφιακές πλατφόρμες. «Κάνουμε ότι μπορούμε, αλλά το πρόβλημα ξεπερνά τις πλατφόρμες».
(του Κώστα Κετσιετζή, capital.gr)