Σε πραγματοποίηση δοκιμών θα προχωρήσει η Hyundai Motor Companyσε συνεργασία με μεγάλους φορείς αστικών συγκοινωνιών στη Γερμανία, για το καινούριο υδρογονοκίνητο λεωφορείο της, το Elec City Fuel Cell.
Το Elec City Fuel Cell (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV) είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου, δηλαδή παράγει ηλεκτρική ενέργεια επί του οχήματος με τη βοήθεια ειδικών συσκευών – κυψελών υδρογόνου.
Σε πρώτη φάση η Hyundai, ξεκίνησε με το λεωφορείο δοκιμής, παραδίνοντας στις Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) και Geldhauser Linien und Reiseverkehr GmbH & Co KG (Geldhauser), σε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου της OMV σε απόσταση 45km από το κέντρο του Μόναχο.
Η δοκιμή θα ολοκληρωθεί με τους δύο φορείς εκμετάλλευσης αστικών συγκοινωνιών-λεωφορείων, που θα εντάξουν σε υφιστάμενες γραμμές συγκοινωνίας στο Μόναχο, επιπλέον δρομολόγια με το Elec City Fuel Cell, μεταφέροντας κανονικά επιβάτες.
Οι δοκιμές ωστόσο θα προχωρήσουν και η Hyundai θα πραγματοποιήσει για το 2021 κι άλλες αντίστοιχες, με άλλους 4 φορείς εκμετάλλευσης, συλλέγοντας κριτικές και αξιολογήσεις τόσο από επιβάτες, όσο και από οδηγούς.
Σκοπός του καινούριου project της Hyundai, μέσω των δοκιμαστικών δρομολογίων που πραγματοποιεί, να αποδείξει μετά από την δεκαετή, επιτυχή δραστηριότητά της στον τομέα των FCEV, ότι τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία, είναι το μέλλον στις συγκοινωνίες, καθώς προσφέρουν βιωσιμότητα και αποτελούν αποτελεσματική λύση στην μεταφορά επιβατών.
Παράλληλα, το Elec City Fuel Cell της Hyundai, είναι διαθέσιμο από το 2019 στην έδρα της εταιρείας, την Κορέα, με στόλο 108 οχημάτων που εξυπηρετούν καθημερινά επιβάτες και πραγματοποιούν κανονικά δρομολόγια. Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε, αποδείχθηκε πως η χρήση υδρογονοκίνητων λεωφορείων για την δημόσια συγκοινωνία της Κορέας, κατάφερε να μειώσει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 κατά 7,7 τόνους έως σήμερα, συγκριτικά με συμβατικά λεωφορεία, με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βλ. βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα). Σε συνέχεια της έρευνας, η κορεάτικη εταιρεία ανακοίνωσε πως η χρήση λεωφορείων Elec City Fuel Cell σε ετήσια βάση στην Κορέα είναι ικανή και αναμένεται να μειώσει εκπομπές σε άνθρακα- CO2 ετησίως, όσο ένα δάσος 1.500 εκταρίων.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υδρογονοκίνητου λεωφορείου αποτελείται από εξοπλισμένο σύστημα κυψελών υδρογόνου υψηλής απόδοσης συνολικού μεγέθους 180kW, αποτελούμενο από δύο ίσου μεγέθους μικρότερες κυψέλες, εξοπλισμένες με ανθεκτικό στρώμα διάχυσης υδρογόνου και μεμβράνη ηλεκτρολυτών. Η συνολική ισχύς μπορεί και παρέχει κινητήρια δύναμη υπερεπαρκής ακόμη και για κίνηση σε συχνά δρομολόγια και μεγάλες ανηφορικές διαδρομές.
Εν συνεχεία, 5 δεξαμενές συνολικού όγκου 34 κιλών υδρογόνου, τοποθετούνται στην οροφή του λεωφορείου, ποσότητα που επαρκεί για την μετακίνηση του υδρογονοκίνητου οχήματος για περισσότερο από 500km.
Σε δηλώσεις του, ο Martin Zeilinger, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής της Εξέλιξης της Τεχνολογίας Επαγγελματικών Οχημάτων, αναφέρει «Με την κορυφαία τεχνολογία κυψελών καυσίμου, η Hyundai Motor δείχνει πως τα λεωφορεία κυψελών καυσίμου Elec City που παράγονται μαζικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών CO2, παρέχοντας παράλληλα καθαρή κινητικότητα. Η πραγματοποίηση αυτών των δοκιμών σε πραγματικές υπηρεσιακές συνθήκες θα μας βοηθήσει να εξελίξουμε περαιτέρω τα οχήματά μας για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των ευρωπαίων πελατών».
Στον χώρο των επαγγελματικών και πολύ περισσότερο των βαρέων οχημάτων, το υδρογόνο ως μέσο κίνησης δείχνει να κερδίζει έδαφος, σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα, κυρίως στα ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες, γεγονός που έχουν αντιληφθεί κι άλλες εταιρείες εκτός της Hyundai.
Για παράδειγμα, η πολωνικής καταγωγής Solarisπου εισήγαγε στην ευρωπαϊκή αγορά μεγάλο αριθμό οχημάτων FCEV, τα “Solaris Urbino 12 Hydrogen”, με συστοιχία κυψελών καυσίμου ισχύος 70 kW που τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες, ενώ οι 5 δεξαμενές υδρογόνου έχουν συνολικό όγκο 1.560 Lt που επαρκούν για μετακίνηση περί των 350km.
Κάνοντας μία μικρή ιστορική αναδρομή, η Hyundai επεδίωξε και ξεκίνησε προ διετίας μία υψίστης σημασίας συνεργασία με την ελβετική H2 Energy – H2E, ιδρύοντας την κοινοπραξία “Hyundai Hydrogen Mobility” που αφορά την διάθεση 1.600 βαρέων φορτηγών με κυψέλες καυσίμου έως το 2025, όπου θα απευθύνεται και θα εντάσσεται σε φορείς εκμετάλλευσης πρατηρίων υδρογόνου και μεγάλες μεταφορικές εταιρείες.
Μεταξύ των άλλων, για την ολοκλήρωση του project θα δημιουργηθούν 100 σταθμοί ανεφοδιασμού, σε hot spot σημεία του ελβετικού οδικού δικτύου. Το όραμα της εταιρείας επεκτείνεται και στους δρόμους και τα μέσα συγκοινωνιών των ΗΠΑ με τροφοδοσία 12.000 fuel cells φορτηγών έως το 2030 και με ακόμα μεγαλύτερα σχέδια, την κατάκτηση των συγκοινωνιών της Ασίας, με παράδοση 27.000 οχημάτων στην Κίνα.