Σύμφωνα με τα τελευταία νέα της έρευνας EY Mobility Consumer Index – MCI σχετικά με την πρόθεση των αγοραστών στην ηλεκτροκίνηση, αποδεικνύει πως οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα, το επόμενο έτος θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Συγκεκριμένα, στην έρευνα που συμμετείχαν μέχρι σήμερα πάνω από 9.000 καταναλωτές από 13 διαφορετικές χώρες, περισσότεροι από το 40% των ερωτηθέντων που σκοπεύουν να κάνουν αγορά καινούριου οχήματος μέσα στο επόμενο έτος, θα επιλέξουν ηλεκτρικό, τάση που δείχνει αύξηση προτίμησης, τάξης 11% σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του Νοεμβρίου 2020. Ταυτόχρονα, το 80% τον ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δηλώνουν ότι και η επόμενη αγορά τους θα αφορά ηλεκτροκίνητο όχημα. Από την ίδια έρευνα, προκύπτει ότι το 50% των ερωτηθέντων, σκοπεύουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή συμβατικό) στο εγγύς μέλλον, ενώ 65% εξ’ αυτών σκοπεύουν να προβούν σε αγορά καινούριου αυτοκινήτου άμεσα, δηλαδή μέσα στο 2022, γεγονός που σημαίνει συνολική αύξηση της πρόθεσης των καταναλωτών, κατά 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο σημαντικότερος λόγος επιλογής αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, είναι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες που διατηρούν, οι οποίες και διπλασιάστηκαν ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19. Μόλις οι μισοί από τους συμμετέχοντες, έχουν την πεποίθηση πως η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί λόγο για την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης, καθώς νιώθουν ατομική ευθύνη σχετικά με τον περιβαλλοντικό, ατομικό τους αντίκτυπο.
Παρότι το κόστος αγοράς και συντήρησης ενός ηλεκτρικού οχήματος, φαντάζει ως αποτρεπτικός παράγοντας για εκείνους που απορρίπτουν μία τέτοια αγορά, ωστόσο το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλώνει διατεθειμένο να επενδύσει περισσότερα χρήματα για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αβεβαιότητα ωστόσο εξακολουθούν να δείχνουν οι υποδομές σημείων φόρτισης, παρά το γεγονός ότι η τάση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να συνεχίσει να είναι ανοδική. Αυτός εξάλλου είναι και ο βασικότερος προβληματισμός όλων εκείνων που απορρίπτουν την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, και αυτοί δεν είναι λιγότεροι από το 32% των ερωτηθέντων, ενώ ταυτόχρονα αρκετοί είναι και εκείνοι που προβληματίζονται με την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για τους ίδιους λόγους.
Το ίδιο δηλώνουν σε μεγάλη πλειοψηφία και δυνητικοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, και αναφέρουν ως μείζον ζήτημα στην πρόθεση μελλοντικής αγοράς αυτοκινήτου, την μη επαρκή διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης, τις ιδιαιτερότητες σχετικά με την διαδικασία φόρτισης, αλλά και την ταχύτητα φόρτισης.
Η έρευνα της EY συγκέντρωσε στοιχεία δημογραφικά, που αναφέρουν την πρόθεση μετακίνησης. Ο αριθμός διαδρομών που πραγματοποιούν κατά μέσο όρο οι καταναλωτές, θα μειωθεί κατά 5%, συγκρινόμενα με την προ COVID-19 εποχή, τα ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι τα λιγότερο δημοφιλή μέσα μετακίνησης, ενώ η χρήση αυτοκινήτου δείχνει να είναι μονόδρομος επιλογής για τους περισσότερους, καθώς υποστηρίζουν πως η δυνατότητα διαρκούς χρήσης ενός προσωπικού οχήματος είναι σημαντική, γιατί μπορεί να τους εξασφαλίσει σε μεγαλύτερο βαθμό ασφάλεια.
Παράλληλα, ενώ οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένεται να επανέλθουν σε προ COVID-19 επίπεδα, στις επαγγελματικές μετακινήσεις ως αντίκρισμα αναμένεται μείωση κατά 14% και πάλι ως αποτέλεσμα της πανδημίας και της εκτεταμένης τηλεργασίας.
Εκπρόσωπος της EY Ελλάδας και επικεφαλής του Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της ΕΥ Ελλάδος, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας-CESA τόνισε, «Είναι πλέον σαφές ότι η πανδημία έχει περαιτέρω ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε όλον τον κόσμο για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και ότι η ευαισθητοποίηση αυτή επηρεάζει άμεσα τις καταναλωτικές τους επιλογές. Για την αυτοκινητοβιομηχανία αυτό σηματοδοτεί μια πολύ ταχύτερη στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη, βλέπουμε και στην εγχώρια αγορά την εμφάνιση και την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ενώ δίνονται και τα ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους. Η ανάγκη ανάπτυξης ενός εκτενούς δικτύου υποδομών φόρτισης και εν γένει υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, γίνεται πλέον επιτακτική για το αύριο των αστικών και όχι μόνο, μετακινήσεων. Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματους και ενέργειας, αλλά και κατασκευαστές θα πρέπει να συνεργαστούν για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη».