Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υποχρεωμένα να περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ! Αλλά πώς πραγματοποιείται ο έλεγχος;
Ο νόμος είναι ξεκάθαρος για τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο θα περάσει έλεγχο ΚΤΕΟ για πρώτη φορά, 4 χρόνια μετά την ταξινόμησή του. Στη συνέχεια, ο περιοδικός έλεγχος λαμβάνει χώρα ανά 2 χρόνια.
Με τα ηλεκτρικά μοντέλα, των οποίων το μερίδιο αγοράς αυξάνει συνεχώς, τι ισχύει; Ποιες είναι οι προθεσμίες και τι διαφορές έχει η διαδικασία;
Τι ισχύει με τον έλεγχο ΚΤΕΟ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί να έχουν διαφορετικό «καύσιμο» κίνησης, όμως παραμένουν αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι ένα καινούργιο ηλεκτρικό θα περάσει ΚΤΕΟ για πρώτη φορά, 4 χρόνια μετά την ταξινόμησή του. Έπειτα ακολουθεί περιοδικός έλεγχος κάθε 2 χρόνια. Κατά τη διεργασία του ελέγχου σε ένα ηλεκτρικό όχημα, δεν θα βρείτε διαφορές συγκριτικά με ένα όχημα με θερμικό κινητήρα.
Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανικοί ελέγχουν την ανάρτηση, τα φρένα, τα ελαστικά, την ευθυγράμμιση των τροχών και τα λοιπά μέρη ενός οχήματος. Βέβαια εξαίρεση αποτελεί ο έλεγχος καυσαερίων, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν ρύπους.
Εξαίρεση ένα σημείο ελέγχου
Το σημείο αυτό είναι ο έλεγχος του ηλεκτρικού κυκλώματος υψηλής τάσης. Το κύκλωμα που φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρίας, τη διαχείριση και τη μετάδοση της ενέργειας και φυσικά για την ανάκτηση κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα. Για τους ελέγχους αυτούς, πρέπει να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό, συγκεκριμένα εργαλεία και προστατευτικός εξοπλισμός.
Προς το παρόν το πρόβλημα δεν είναι σοβαρό! Όμως όσο τα ηλεκτρικά αυξάνουν το μερίδιό τους στους δρόμους και πλησιάζουν οι έλεγχοι ΚΤΕΟ, το πρόβλημα πρέπει να διευθετηθεί. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον και πολλά από αυτά, τα οποία τώρα είναι καινούργια, θα πωλούνται ως μεταχειρισμένα. Και ο νέος κάτοχος θα πρέπει να ξέρει τι αγοράζει!