Σε πυρετό προετοιμασιών βρίσκονται μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως για τον σχεδιασμό και παραγωγή των πρώτων ιπτάμενων αυτοκινήτων, καθώς και της διαχείρισης του πλάνου εναέριας κυκλοφορίας που θα χρειαστεί να θεσπιστεί. Η Fiat Chrysler πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία, επεξεργάζεται ήδη μεγάλα project σχεδιασμού ιπτάμενων οχημάτων με προσήλωση στην εφαρμογή κυρίως οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων και πακέτων.
Όλα τα όνειρα εκείνων που σκέφτονται ήδη την ιπτάμενη αυτοκίνηση, σκοπεύουν να γίνουν πραγματικότητα πολύ σύντομα, παρότι το αναγκαίο και άκρως απαιτητικό νομικό-θεσμικό πλαίσιο της νέας εναέριας κυκλοφορίας, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο, αλλά και ενδελεχή μελέτη που προς το παρών δημιουργεί έντονους προβληματισμούς στους ειδικούς.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lacuna Technologies, Hugh Martinτονίζει συζητώντας στο αμερικάνικο ειδησεογραφικό δίκτυο CNBCότι υπάρχει μία σειρά από διαδικασίες ανάμεσα στην έναρξη της ιπτάμενης αυτοκίνησης και στο πότε θα είναι ασφαλής και αξιόπιστη η εναέρια οδήγηση. Σχετικά με την εμπορική διάθεση των πρώτων ιπτάμενων οχημάτων, ο Martin δήλωσε «Ανάλογα με το ποιο είναι το ακροατήριό σου, νομίζω ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα χρονοδιάγραμμα». Υπενθυμίζεται πως η Lacuna Technologies αποτελεί εταιρεία αρωγό στην διαμόρφωση της πολιτικής των μεταφορών σε πολυάριθμες πόλεις παγκοσμίως.
Στο προσκήνιο της ιπτάμενης ηλεκτροκίνησης, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler και η κινεζικών συμφερόντων Xpeng σχεδιάζουν ήδη project για ιπτάμενα αυτοκίνητα. Οι προβλέψεις ωστόσο του Martin, είναι πως τα ιπτάμενα οχήματα θα απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό καταναλωτών, καθώς η συμβατική αυτοκίνηση, η ηλεκτροκίνηση, αλλά και η μελλοντική οδήγηση χωρίς οδηγό, θα εξακολουθούν να κυριαρχούν στις προτιμήσεις, αφενός για λόγους περισσότερης ασφάλειας σε σχέση με τα ιπτάμενα, αφετέρου λόγω της δυνατότητας μεταφοράς περισσότερων ατόμων σε ένα όχημα.
Αντίθετα η υπεροχή των ιπτάμενων οχημάτων, βρίσκεται ξεκάθαρα στην μεταφορά εμπορευμάτων και πακέτων, καθώς θα λύσει τα περισσότερα προβλήματα μεταφορών παγκοσμίως.
Την τάση αυτή ακολουθούν και οι περισσότερες πόλεις στον κόσμο και προετοιμάζονται για την μελλοντική εναέρια κυκλοφορία ιπτάμενων οχημάτων. Οι νόμοι που θα θεσπιστούν θα αφορούν την απογείωση, την προσγείωση και το σύνολο ενός εναέριου ταξιδιού, τις εγκεκριμένες ώρες εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και τις προβλεπόμενες αποστάσεις που θα τηρούν τα οχήματα μεταξύ τους, ζητήματα που θα χρειαστούν αρκετό χρόνο για να συντονιστούν κατά τον διευθύνων σύμβουλο της Lacuna.
Παράλληλα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας μαζί με τη NASA και ταυτόχρονα σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες αεροσκαφών, πραγματοποιούν δοκιμές με αεροσκάφη χωρίς πλήρωμα, καθώς και με εταιρείες αεροταξί, προκειμένου να προσομοιώσουν την μελλοντική εναέρια κυκλοφορία. Κατά τον Hugh Martin, μία ρεαλιστική πρόβλεψη του σχεδίου θα ήταν «Αντί να έχεις ένα αεροδρόμιο σε κάθε μεγάλη πόλη, θα έχεις χιλιάδες αεροδρόμια διάσπαρτα στην πόλη».