Το Candela P-12, το πρώτο ηλεκτροκίνητο υδροπτέρυγο πλοίο στον κόσμο, κάνει το ντεμπούτο του στη Στοκχόλμη, υπόσχοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων για τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς και μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης κατά το ήμισυ.
Το σκάφος Candela P-12, που φέρει την ονομασία «Nova», έκανε την πρώτη του δοκιμαστική διαδρομή στο Tappström, ένα ήσυχο προάστιο της Στοκχόλμης, ολοκληρώνοντας το ταξίδι των 15 χιλιομέτρων από το δημαρχείο σε περίπου 30 λεπτά.
Αυτό το πιλοτικό έργο είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Candela, της Trafikverket και της Region Stockholm, με στόχο να αποδείξει ότι η τεχνολογία υδροπτέρυγων μπορεί να εξασφαλίσει γρήγορες, οικονομικές και φιλικές προς το περιβάλλον θαλάσσιες μετακινήσεις.
Η πρώτη «θαλάσσια πτήση» του Nova σηματοδοτεί την αρχή της λειτουργίας του μέχρι το φθινόπωρο, πριν σταματήσει λόγω παγετού και επανέλθει την άνοιξη, με σχέδια να λειτουργεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025. Χρησιμοποιώντας υδροπτέρυγες τεχνολογίες, το Nova κινείται με ταχύτητα 25 κόμβων, ξεπερνώντας τα πετρελαιοκίνητα φέρι V-class.
Επιπλέον, η Candela P-12 προσφέρει μια αθόρυβη εμπειρία χάρη στους ηλεκτρικούς κινητήρες C-POD και φορτίζει με έναν τυπικό ταχυφορτιστή αυτοκινήτου, καλύπτοντας τις ανάγκες του στα διαλείμματα.
Ο Gustav Hasselskog, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Candela, δήλωσε: «Αυτό είναι ένα ορόσημο στις αστικές μεταφορές και μια αναγέννηση για τις υδάτινες οδούς μας. Για πρώτη φορά, ένα πλοίο προσφέρει ταχύτερες, οικολογικές και πιο οικονομικές πλωτές μεταφορές από τα χερσαία μέσα. Η Στοκχόλμη οδηγεί αυτήν την επανάσταση, με θετική απήχηση παγκοσμίως».
Τα παραδοσιακά ταχύπλοα καταναλώνουν υπερβολική ενέργεια, ενώ το P-12 πετυχαίνει μείωση της κατανάλωσης κατά 80%, χάρη στην υδροδυναμική του σχεδίαση. Το ενδιαφέρον για το P-12 έχει εκδηλωθεί ήδη από χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, η Νέα Ζηλανδία και το Βερολίνο, που εξετάζουν την προοπτική παραγγελιών.