Ο ήχος αποτελεί έναν θεμελιώδη παράγοντα για την ταυτότητα των αυτοκινήτων της Ferrari. Με την έλευση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου από το Μαρανέλο, το ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα διατηρηθεί αυτή η παράδοση.
Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025. Για τους λάτρεις των κλασικών ατμοσφαιρικών V12 ή V8 Turbo κινητήρων, το ερώτημα αν το νέο μοντέλο θα έχει τον αυθεντικό ήχο που χαρακτηρίζει τη Ferrari, απαντάται από την ίδια την εταιρεία.
Ο Benedetto Vigna, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, έχει δηλώσει πως τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας θα φέρουν μια ξεχωριστή “ηχητική ταυτότητα” που θα θυμίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, η Ferrari έχει καταθέσει μια πατέντα για την παραγωγή ήχου εξάτμισης ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα βίντεο από τις δοκιμές του πρωτοτύπου, δίνοντας μια πρώτη γεύση για το πώς μπορεί να ακούγεται η ηλεκτρική Ferrari. Ωστόσο, ο ήχος που ακούγεται δεν είναι βέβαιο ότι θα παραμείνει ο ίδιος στην τελική έκδοση παραγωγής.
Το πρωτότυπο φέρει δύο εντυπωσιακές, αλλά σαφώς ψεύτικες, εξατμίσεις τυλιγμένες με υλικό που θυμίζει αλουμινόχαρτο, προφανώς με σκοπό να μπερδέψει τους περαστικούς. Το όχημα είναι ένα περίεργο υβρίδιο Maserati Levante με διακριτικά Ferrari, ενώ τα κίτρινα αυτοκόλλητα επιβεβαιώνουν την ηλεκτρική φύση του.
Βάσει κανονισμών, τα ηλεκτρικά οχήματα οφείλουν να παράγουν ήχους για την ασφάλεια των πεζών, μέσω ηχείων κάτω από το αμάξωμα. Η Ferrari όμως στοχεύει σε κάτι πιο περίτεχνο, προσπαθώντας να αναπαράγει τον ήχο ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης, αντί για έναν απλό ηλεκτρικό θόρυβο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Reuters, η τιμή της πρώτης ηλεκτρικής Ferrari αναμένεται να ξεπεράσει τις 500.000 ευρώ. Αν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμα, η απόδοση και η οδηγική εμπειρία αναμένεται να είναι ισάξια των θερμικών μοντέλων της Ferrari.