Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό ferry boat, είναι έτοιμο να ταξιδέψει με μηδενικούς ρύπους, φιλοξενώντας πάνω από 2.000 επιβάτες.
Η ηλεκτρική ενέργεια πιθανότατα θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη για τις μελλοντικές μας μετακινήσεις με κάθε μέσο. Σε δύο χρόνια από σήμερα αναμένεται να παραδοθεί και το μεγαλύτερο ηλεκτρικό οχηματαγωγό πλοίο στον κόσμο.
Η Incat Tasmania, μια κατασκευάστρια εταιρεία από την Αυστραλία με μεγάλη πείρα στην δημιουργία ταχύπλοων σκαφών (HSC), είναι έτοιμη να παραδώσει το Utility Ro-Pax μήκους 148 μέτρων.
Σχεδιασμένο από την Revolution Design και κατασκευασμένο από την Incat, το πλοίο θα τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (5 – 9,6 MW). Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει έως και 2.100 επιβάτες και 225 οχήματα με ταχύτητα έως και 25 κόμβων. Η μέγιστη αυτονομία του θα αγγίζει τα 100 νμ.
Η εταιρεία Buquebus θα χρησιμοποιήσει το νέο σκάφος για την μεταφορά επιβατών μεταξύ Αργεντινής και Ουραγουάης. Οι αρχικές σκέψεις των δημιουργών ήταν το πλοίο να κινείται με LNG. Εν συνεχεία, ωστόσο, τόσο η Incat όσο και η Buquebus συμφώνησαν ότι ήταν προτιμότερη για το περιβάλλον και τους επιβάτες η χρήση ηλεκτροκινητήρων.
Ο ιδρυτής του Ομίλου Incat, Robert Clifford, δήλωσε: “Η ναυτιλία με μηδενικές εκπομπές είναι το μέλλον και η Incat με έδρα την Τασμανία, ένα από τα λίγα μέρη στον πλανήτη που έχει ήδη πετύχει το Net Zero, είναι έτοιμη να φέρει επανάσταση στη ναυτιλία με το πρώτο ελαφρύ πλοίο μηδενικών εκπομπών στον κόσμο”.
Στο τεχνικό κομμάτι, η εταιρεία θα αντικαταστήσει 500 τόνους εξοπλισμού και δεξαμενών καυσίμων, με 400 τόνους μπαταριών για να διατηρήσει το βάρος σε παρεμφερή επίπεδα. Επιπλέον, η χρήση αλουμινίου αντί χάλυβα για την κατασκευή του σκάφους μπορεί να μειώσει το βάρος του κατά 50%. Τέλος, υποστηρίζει ότι ένα τέτοιο ηλεκτρικό πλοίο δεν θα κοστίζει περισσότερο από ένα συμβατικό.