• Η εταιρεία μας
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • +30 2313084888
Qualityenergy
  • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΑΠΕ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ

    Ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη έως το 2023

    qualityenergy2021-09-20T09:14:22+03:00
    ΔΕΔΔΗΕ, Ενέργεια, Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα, Ηλεκτροκίνηση Θεσσαλονίκη, ΜΜΜ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ

    Έως το 2023 αναμένεται να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κατόπιν διεξαγωγής του σχετικού διαγωνισμού και θα διακηρυχθεί εντός των επόμενων ημερών, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), κατά την τοποθέτηση του στην πρόσφατη ημερίδα που διοργανώθηκε. Η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων θα γίνει τμηματικά, ξεκινώντας με τα πρώτα 770 οχήματα.

    Οι δύο μεγαλύτεροι προβληματισμοί του εγχειρήματος που πρέπει να διευθετηθούν μέχρι την κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων, είναι η πρόβλεψη και ο σχεδιασμός σταθμών φόρτισης των λεωφορείων, καθώς είναι επιτακτικό να γίνει επανασχεδιασμός των δρομολογίων τους, σύμφωνα με τις προειδοποιήσεις του διευθύνων σύμβουλου του ΟΑΣΑ.

    Και ενώ αναμένεται σε λίγες ημέρες ο διαγωνισμός για την προμήθεια αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι μέχρι τώρα πληροφορίες του διαγωνισμού αναφέρουν πως η προμήθεια λεωφορείων θα γίνει τμηματικά, με την πρώτη φάση ανανέωσης στόλου των 2 μεγαλουπόλεωννα αφορά την αγορά 770 οχημάτων, μεταξύ των οποίων τα 2/3 θα διατεθούν στον στόλο της Αθήνας και το 1/3 στης Θεσσαλονίκης. Αναφορικά με την τεχνολογία των οχημάτων, τα 350 θα είναι ηλεκτρικά, 300 φυσικού αερίου εκ των οποίων τα 200 θα είναι 12m και τα 100 18m και τέλος 120 υβριδικά. Το συνολικό κόστος της προμήθειας αναμένεται να φτάσει τα 380 εκ.€.

    Κατά το μεταβατικό στάδιο έως και της μετατροπής του στόλου σε «πράσινα» λεωφορεία, ενα από τα μεγαλύτερα θέματα που θα πρέπει να διευθετηθεί, είναι η κατασκευή σημείων φόρτισης οχημάτων, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό του ανανεωμένου στόλου αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα. Για όλα αυτά, ΟΑΣΑ και ΔΕΔΔΗΕ, βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις και σχέδια, μεταξύ των οποίων η δυνατότητα νυχτερινής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε αμαξοστάσια, καθώς και δυνατότητα σε συμεία σύντομης φόρτισης, όπως για παράδειγμα σε αφετηρίες γραμμών λεωφορείων. Παράλληλα, με τα σχέδια για σημεία φόρτισης σε αμαξοστάσια, προτάθηκε να τοποθετηθούν σημεία φόρτισης που  θα εξυπηρετούνται και αστικά οχήματα, εκτός των λεωφορείων, καθώς υπάρχει άπλετος χώρος για στάθμευση.

    Σε δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ αναφέρει «Η φόρτιση είναι η πιο σημαντική πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η ηλεκτροκίνηση. Η νυχτερινή φόρτιση φαίνεται πιο απλή και κατάλληλη για να γίνει το πρώτο βήμα. Εκεί πρέπει να δούμε το κατά πόσο το δίκτυο μπορεί να φέρει αυτό το ρεύμα. Είμαστε σε στενή συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ ώστε να μας φέρει αυτήν την υποδομή. Η καθ’ οδόν φόρτιση δίνει μεγαλύτερη ευελιξία αλλά έχει και ρίσκο τόσο ως προς το χώρο και τη δυνατότητα να τοποθετηθεί η υποδομή, όσο και ως προς την αυτονομία που δίνει στο λεωφορείο».

    Ωστόσο προβληματισμοί δημιουργούνται και από τις ιδιαιτερότητες των 2 μεγαλουπόλεων, καθώς είναι δύο πόλεις που δεν μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχες ευρωπαϊκές που η ηλεκτροκίνηση έχει εξελιχθεί πολύ περισσότερο. Μερικοί από αυτούς τους προβληματισμούς αφορούν τις υψηλές θερμοκρασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, που επηρεάζουν την κατανάλωση και κατά συνέπεια την αυτονομία του οχήματος, όπως επίσης το γεγονός ότι και η Αθήνα αλλά και η Θεσσαλονίκη, δεν είναι «επίπεδες» πόλεις όπως για παράδειγμα το Άμστερνταμ.

    Ένα ακόμα στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί για την ομαλή μετάβαση, είναι η άμεση εξοικείωση του προσωπικού, οδηγών και τεχνιτών, οι οποίοι και θα χρειαστεί να διαχειριστούν. Εδώ και μερικούς μήνες, πραγματοποιούνται συχνά δοκιμαστικές διαδρομές, σε πραγματικές συνθήκες, με τους εργαζόμενους να έχουν κάνει δοκιμές στην Αθήνα με 5 υποψήφια οχήματα ευρωπαϊκής και κινέζικης κατασκευής.

    Το πιθανότερο σενάριο μέχρι σήμερα και για λόγους αυτονομίας, τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία να δρομολογηθούν για να καλύψουν περιοχές του κέντρου και των 2 πόλεων, σε σχετικά μικρές αποστάσεις, με σκοπό την μείωση του θορύβου και των καυσαερίων, εφόσον αυτές οι περιοχές συνήθως είναι και πιο επιβαρυμένες. Σε όλες τις περιπτώσεις, δείχνει επιτακτικό να γίνει εξ ολοκλήρου ένα νέο πλέγμα δρομολογίων που θα αφορά όλες τις κατηγορίες οχημάτων και για τις 2 πόλεις.

    Λίγα λόγια για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

    Παρότι η ηλεκτροκίνηση δείχνει να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στην Ελλάδα, λόγω μικρού ποσοστού κατοχής ηλεκτρικών οχημάτων, είναι μία χώρα με πάνω από 80 έτη εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση, κατέχοντας ένα μεγάλο στόλο με τρόλεϊ. Το 1939 κυκλοφόρησε το 1ο δημόσιο τρόλεϊ, ενώ σήμερα, ο ΟΣΥ, διαθέτει στον στόλο του 220 ενεργά τρόλεϊ, ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα τρόλεϊ στην Ευρώπη. Τα τρόλεϊ, μπορεί να έχουν κατηγορηθεί αρκετές φορές για την παλιά τεχνολογία τους και την χαμηλή ταχύτητα, ωστόσο μέσω της λειτουργίας τους με ηλεκτρική ενέργεια, κατατάσσουν την Ελλάδα ευρωπαϊκά, στις υψηλότερες θέσεις ηλεκτροκίνησης ΜΜΜ (Μέσων Μαζικής Μεταφοράς).

    Κοινοποίηση

    Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

    Σχετικες Αναρτήσεις

    06Ιούλ06/07/2021

    📣Top Energy News

    Ήρθε η πιο Top καλοκαιρινή προσφορά ενέργειας 😎🏖 👇 ✔️ Με την χαμηλότερη τιμή KWh, από 0,039€ ✔️ 50% Έκπτωση από τον 1ο... περισσότερα
    10Νοέ10/11/2023

    Το νέο ηλεκτρικό ποδήλατο της Honda

    Στην Japan Mobility Show, η Honda παρουσίασε έναν πρωτοποριακό ηλεκτρικό ποδηλατικό πρωτότυπο με εντυπωσιακό σχεδιασμό και εξελιγμένες τεχνολογίες. Αν και... περισσότερα
    31Αυγ31/08/2023

    Το μεγαλύτερο πλωτό αιολικό στον κόσμο

    Στη Βόρεια Θάλασσα, η Νορβηγία πραγματοποίησε την εγκατάσταση του μεγαλύτερου πλωτού αιολικού πάρκου στον κόσμο, εκτοξεύοντας μια αναδυόμενη τεχνολογία με... περισσότερα
    14Ιούν14/06/2021

    Αύξηση 20% στο χονδρεμπορικό κόστος του ρεύματος για το πρώτο πεντάμηνο – Πως επηρεάστηκε η λιανική αγορά ρεύματος

    Σημαντική άνοδο σημειώνουν οι τιμές του χονδρεμπορικού κόστους ρεύματος, σύμφωνα με την επίσημη αναφορά του ΑΔΜΗΕ. Η τιμή της αγοράς... περισσότερα
    11Αυγ11/08/2023

    Ένα Ηλεκτρικό Πατίνι που Τροφοδοτείται από Ηλιακή Ενέργεια

    Το S80 Solar Scooter εκπλήσσει με την καινοτόμα του προσέγγιση, εκμεταλλευόμενο την ηλιακή ενέργεια για να φορτίζει την μπαταρία του,... περισσότερα

      Εγγραφείτε στο Newsletter

      Όλες τις τελευταίες πληροφορίες για Προσφορές, Διαγωνισμούς και Ενεργειακά Νέα

      logoqe500
      Facebook Instagram

      Εταιρεία

      H εταιρεία μας

      Όροι Χρήσης
      Δήλωση Απορρήτου
      Πολιτική Cookies

      Αποστολή & Πληρωμή

      Τρόποι Παραγγελίας
      Τρόποι Πληρωμής
      Έξοδα Αποστολής
      Επιστροφές Προϊόντων

      Εξυπηρέτηση Πελατών

      Εξέλιξη Παραγγελίας
      Ο Λογαριασμός μου

      Επικοινωνία

      T +30 2313084888
      E [email protected]

      Ωρες Λειτουργίας

      Δευ - Παρ 10:00πμ - 21:00μμ

       

      Επικοινωνήστε μαζί μας  →

      logoqe500
      Facebook Instagram

      Εταιρεία

      H εταιρεία μας

      Όροι Χρήσης

      Δήλωση Απορρήτου
      Πολιτική Cookies

       

      Αποστολή & Πληρωμή

      Τρόποι Παραγγελίας
      Τρόποι Πληρωμής
      Έξοδα Αποστολής
      Επιστροφές Προϊόντων

      Εξυπηρέτηση Πελατών

      Εξέλιξη Παραγγελίας
      Ο Λογαριασμός μου

      Επικοινωνία

      T +30 2313084888
      E [email protected]

      Ωρες Λειτουργίας

      Δευ - Παρ 10:00πμ - 21:00μμ

      Επικοινωνήστε μαζί μας  →

      © Copyright 2020-24 qualityenergy.gr. All Rights Reserved. | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ - ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
      Διαχείριση Συγκατάθεσης
      Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
      Λειτουργικά Πάντα ενεργό
      Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
      Προτιμήσεις
      Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
      Στατιστικά
      Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
      Εμπορικής Προώθησης
      Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
      Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
      Προβολή προτιμήσεων
      {title} {title} {title}