Έπειτα της πρόσφατης συνεδρίασης του Δ.Σ. του ΔΕΔΔΗΕ, και βάσει του αναπτυξιακού σχεδίου δικτύου 2021-2025, προκηρύχθηκε Διαγωνισμός για την ανάθεση και κατασκευή των υποβρύχιων διασυνδέσεων «Πάρος – Αντίπαρος», Τροιζηνία – Πόρος», «Κεραμωτή – Θάσος» και «Κόλπος Καλλονής Λέσβου». Προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού ορίστηκε η Fulgor Α.Ε., έναντι των 7,67 εκατ. €.
Πρόκειται για σύμβαση έργου διάρκειας 9 μηνών, το οποίο και αρχικά προβλέπει πόντιση 2 υποβρύχιων καλωδίων τάσεως 20kV, μόνωσης XLPE μήκους 1,86 και 2 χλμ για την διασύνδεση «Τροιζηνία – Πόρος» και 2,7 χλμ για την διασύνδεση «Κόλπος Καλλονής Λέσβου», ενώ στην συνέχεια θα αναλάβει την πόντιση διασυνδέσεων «Πάρος – Αντίπαρος» και «Κεραμωτή – Θάσος», με υποβρύχια καλώδια ίδιας τάσεως και μόνωσης, 1,68 και 8,15 χλμ αντίστοιχα.
Προ απαιτούμενα για την πραγματοποίηση των υποβρύχιων διασυνδετικών γραμμών, και σύμφωνα με την σύμβαση έργου που θα υπογράψει η ανάδοχος, έχουν οριστεί η προμήθεια των απαιτούμενων υλικών και εξαρτημάτων, μεταξύ αυτών και των απαιτούμενων υποβρύχιων καλωδίων, καθώς και των απαιτούμενων σχεδίων και εργασιών, έτσι ώστε να παραδοθούν στον ΔΕΔΔΗΕ έτοιμες προς χρήση.
Σύμφωνα με το Σχέδιο Ανάπτυξης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, η διασύνδεση «Τροιζηνία – Πόρος», κρίνεται μεταξύ των άλλων απολύτως απαραίτητη, εφόσον αυτή τη στιγμή το νησί του Πόρου συνδέεται αποκλειστικά με την ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω εναέριας γραμμής μέσης τάσης, γεγονός που δημιουργεί έντονες αντιδράσεις στους κατοίκους λόγω μη τυποποιημένων κατασκευών στις πλευρές των αγωγών.
Ταυτόχρονα, παρά το γεγονός ότι ένα υποβρύχιο καλώδιο επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του νησιού σε περιόδους αιχμής, ο ΔΕΔΔΗΕ εισηγείται την κατασκευή δεύτερου υποβρύχιου αγωγού ως εφεδρικού, εφόσον η εναέρια γραμμή δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.
Αντίστοιχα για το επώνυμο έργο «Κεραμωτή – Θάσος», ο διαγωνισμός προβλέπει την υλοποίηση του 5ου υποβρύχιου καλωδίου μέσης τάσης, απόφαση που πάρθηκε λόγω της αλματώδους αύξησης της τάσης στο νησί και κατ’ επέκταση της αδυναμίας εξασφάλισης αδιάλειπτης τροφοδότησης, σε περίπτωση βλάβης ενός από των τεσσάρων εγκατεστημένων υποβρύχιων καλωδίων.
Αναλόγως, πάρθηκε η ίδια απόφαση για τη νέα διασύνδεση «Πάρος – Αντίπαρος» που θα συμπληρώσει τα τέσσερα υπάρχοντα υποβρύχια καλώδια, καθώς προβλέπεται και σε αυτή τη περίπτωση, αύξηση της τάσης στην Αντίπαρο, λόγω επερχόμενης οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης.