Καθώς εκκρεμεί η εξεύρεση χρηματοδότησης για την προμήθεια 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει σκοπό να αναβαθμίσει τον γερασμένο στόλο των λεωφορείων με 1.300 νέα πράσινα λεωφορεία έως το τέλος της 4ετίας. Αναμένεται ότι τον Απρίλιο του 2024 θα κυκλοφορήσει η πρώτη παρτίδα των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων της κινεζικής Yutong Bus, η οποία εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου στην Ελλάδα. Από αυτά, 140 αναμένεται να λειτουργήσουν στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, γίνεται αναζήτηση για επιπλέον χρηματοδότηση προκειμένου να πραγματοποιηθεί η προμήθεια των 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι από την 1η Ιανουαρίου 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν τα κατατάσσει πλέον ως “πράσινα”, και ως αποτέλεσμα, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, ίσως από εθνικούς πόρους. Ενδείξεις, ωστόσο, αναφέρουν ότι το ίδιο δεν ισχύει για άλλο τμήμα του διαγωνισμού παρόμοιας τεχνολογίας (τμήμα 3), το οποίο αφορά την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων φυσικού αερίου. Σε αυτήν την περίπτωση, το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση με σκοπό την ενσωμάτωσή τους στον στόλο του ΟΑΣΑ.
Χθες, η Χριστίνα Αλεξοπούλου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδια για τις μεταφορές, συναντήθηκε με τους κινέζους κατασκευαστές και έθεσε ζητήματα σχετικά με την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Αυτό έγινε με στόχο την εξασφάλιση της κυκλοφορίας των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, δεδομένου ότι η ποσότητα αυτή δεν φαίνεται να καλύπτει τις ανάγκες του ΟΑΣΑ, η πολιτική ηγεσία εξετάζει την πιθανότητα παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης του οργανισμού με τα ΚΤΕΛ, με τη μορφή απευθείας ανάθεσης.
Στον τομέα του σιδηροδρόμου, που αποτελεί εξακόλουθο πρόβλημα, στόχος είναι να πραγματοποιηθούν βελτιώσεις σε πέντε βασικούς τομείς: στρατηγικό σχεδιασμό, ανάπτυξη και μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, εγγύηση ασφάλειας και ποιότητας των υπηρεσιών, επενδύσεις σε μεταφορές και υποδομές, ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και ανάπτυξη εμπορευματικών μεταφορών. Η ηγεσία πιστεύει πως οι χρονοδιαγραμματισμένες εργασίες για την τηλεδιοίκηση και το σύστημα ασφαλείας στα τρένα ETCS θα τηρηθούν, ενώ η ομάδα εργασίας (task force) που έχει συγκροτηθεί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στον σιδηρόδρομο θα επιλύσει ζητήματα όπως οι αξιώσεις του Δημοσίου έναντι της Hellenic Train και αντίστροφα.